Ομαδικά προγράμματα = Οφέλη για την υγεία!

Κάθε είδος άσκησης είναι ωφέλιμο για την υγεία σου, αλλά όταν γυμναζόμαστε με παρέα τα οφέλη πολλαπλασιάζονται! Σας αρέσει να πηγαίνετε στο γυμναστήριο, μόνοι σας; Ή μπορείτε να επιβιώσετε σε ένα γκρουπ γυμναστικής με όσους αναπνέουν, κινούνται και αθλούνται συγχρονισμένα;

Ομαδικές VS ατομικές προπονήσεις

Η άσκηση είναι ήδη γνωστή για πολλά οφέλη για την ψυχική υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης του ύπνου και της διάθεσης, την ενίσχυση της σεξουαλικής υγείας και την αύξηση των ενεργειακών επιπέδων και της πνευματικής εγρήγορσης. Σε μια νέα μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν αν η άσκηση σε ομάδες θα μπορούσε να βοηθήσει τους φοιτητές ιατρικής, μια ομάδα υψηλού στρες, που θα μπορούσε να βάλει στο καθημερινό πρόγραμμά της, τακτικές προπονήσεις.

Για την έρευνα, 69 φοιτητές ιατρικής εντάχθηκαν σε μία από τις τρεις ομάδες άσκησης.

  • Μια ομάδα πραγματοποίησε ένα πρόγραμμα ασκήσεων 30 λεπτών και ένα λειτουργικό πρόγραμμα γυμναστικής τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, μαζί με επιπλέον άσκηση εάν ήθελαν.
  • Μια άλλη ομάδα ακολούθησε ατομικές ασκήσεις, δουλεύοντας μόνοι τους ή με δύο συνεργάτες τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.
  • Στην τελική ομάδα, οι συμμετέχοντες δεν έκαναν καμία άσκηση εκτός από το περπάτημα ή την ποδηλασία για να φτάσουν εκεί που έπρεπε να πάνε.

Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα κατανόησης και ποιότητας ζωής των φοιτητών – διανοητικά, σωματικά και συναισθηματικά – στην αρχή της μελέτης και κάθε τέσσερις εβδομάδες.

Όλοι οι φοιτητές ξεκίνησαν τη μελέτη περίπου στο ίδιο επίπεδο φυσικής κατάστασης. Μετά από 12 εβδομάδες, οι συμμετέχοντες στο γκρουπ με τις ομαδικές ασκήσεις είδαν βελτιώσεις, εκτός από τη φυσική κατάσταση, στην ποιότητας ζωής, καθώς και μείωση των επιπέδων στρες.

Η δεύτερη και η τρίτη ομάδα αν και είδαν βελτίωση στην φυσική τους κατάσταση (η δεύτερη ομάδα περισσότερο από την τρίτη), δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αλλαγή στην πνευματική κατάσταση των συμμετεχόντων.

Σε άλλες έρευνες μεγαλύτερης διάρκειας παρατηρήθηκαν σημαντικές αλλαγές στην αποτελεσματικότητα των ασκήσεων. Σε διάστημα 3 μηνών, 40 άτομα χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ μελέτης. Ένα που αθλούνταν μαζί και ένα ατόμων που ακολουθούσαν ατομική προπόνηση. Οι ασκήσεις ήταν ακριβώς οι ίδιες. Το αποτέλεσμα ήταν το πρώτο γκρουπ να συγχρονίζεται και αυτό να έχει ως συνέπεια, πολύ καλύτερη απόδοση στις ασκήσεις. Η ανοχή στην κούραση και στον πόνο των ασκήσεων πολλαπλασιάστηκαν και έφτασαν στον στόχο τους στο μισό χρόνο από ότι το γκρουπ των ανθρώπων που γυμναζόταν μόνο του.

Οι μελέτες συνεχίστηκαν και στην πάροδο των ετών έγινε μία σημαντική παρατήρηση. Αυτή αφορούσε τον χαρακτήρα που διαμόρφωσαν οι συμμετέχοντες. Οι πιο εξωστρεφείς βρήκαν νέους φίλους και γνωριμίες αλλά και οι πιο «κλειστοί» άνθρωποι ξεκλείδωσαν νέες πλευρές του χαρακτήρα τους. Η κοινωνικότητα σε άλλους ανθρώπους είναι έμφυτη σε άλλους αποκτάται στην πορεία. Και τα ομαδικά προγράμματα έπαιξαν κομβικό ρόλο σε αυτό!

Τι περιμένεις; Μπες στα ομαδικά προγράμματα του ICON FITNESS και διάλεξε αυτό που σου ταιριάζει. Μην σε φοβίζει αυτό που θα αντιμετωπίσεις… οι επαγγελματίες trainers μας είναι εδώ για να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις κάθε δυσκολία!

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *